Handelsvilkår

Indledning
MySimShop.dk ejes og drives af:

MySimShop ApS
CVR-nr. 44229145
Himmerlandsgade 5, 1.tv
9000 Aalborg
E-mail: Info@mysimshop.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på MySimShop.dk til levering i Danmark.

Fragtpris
Vi tilbyder lave fragtpriser og hurtig levering! Fragtprisen kan altid ses i indkøbskurven. Fragtprisen beregnes primært ud fra vægt.

Vi tilbyder ikke fragt til udlandet – herunder Grønland og Færøerne.

Levering
Varer sendes igennem DSV. Den forventede leveringstid fremgår af den enkelte varebeskrivelse. Vi garanterer ikke at varen bliver leveret indenfor den angivne tidsramme, men de fleste lagervarer er dog fremme indenfor 2-4 hverdage.

I tilfælde af at en eller flere varer er i restordre, vil vi oftest sende de øvrige varer med det samme. MySimShop.dk er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger i forbindelse med forsinkelser. Dette gælder også ved restordrer, fejllevering og defekte varer.
Ved levering med fragtbil finder leveringen sted ved første dør i stueetagen, og varerne vil ikke blive båret op til øvre etager. Er du ikke hjemme ved leveringen med fragtmand, er der betalt for en ekstra udkørsel. Leveringstiden er angivet i hverdage!

Såfremt du som kunde tilkendegiver overfor MySimShop.dk, at en ordre/varerne må stilles uden kvittering (f.eks. når du ikke er hjemme), så overdrages ansvaret for varerne til dig som kunde på leveringstidspunktet. MySimShop.dk kan ikke holdes til ansvar for eventuelle fragtskader eller forsvundne varer ved denne leveringsform.

Modtagelse
Når du modtager varen, er det vigtigt, at du med det samme undersøger, om den er intakt. Er varen behæftet med fejl og mangler, eller har du andre reklamationer, bedes du venligst kontakte os på Info@mysimshop.dk.

Når varen modtages, er det vigtigt, at den med det samme kontrolleres for skader opstået i forbindelse med transport. Transportskader bør anmeldes straks til MySimShop eller fragtmanden. Derfor husk også at kontrollere dine varer for usynlige defekter, da dette bør meddeles MySimShop.dk indenfor 14 dage. Overskridelse af denne dato kan medføre at fragtselskaberne afviser at håndtere fragtskaden.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på MySimShop.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på (som du ville have mulighed for i en fysisk butik). For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

MySimShop ApS
att: MySimShop ApS
Assensvej 2
9220 Aalborg Ø

Varerne skal returneres i samme stand og mængde som modtaget, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage. Den originale produkt-emballage skal være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da produkt-emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse (samt varedata), som er nødvendig information til andre kunder ifm. videresalg. Derfor anbefales det, at der ikke tapes eller skrives direkte på emballagen eller påsættes frimærker samt post- eller fragtlabels mv.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Pakker sendt retur som “modtager betaler”, u/franco, “pakke uden omdeling” etc. vil ikke blive modtaget/afhentet.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. De fleste varer (0-20 kg.) kan sendes retur med PostNord, GLS m.fl. På Pakke.dk kan man købe labels til forsendelse (OBS: vi har intet samarbejde med pakke.dk, og du er selv ansvarlig for købet hos Pakke.dk).

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og såfremt alt er i orden, får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Dette omfatter også eventuelle leveringsomkostninger – dog med undtagelse af delvis returnering. Her forbeholder MySimShop.dk sig retten til at beholde beløbet, som ifølge den fremsendte faktura dækker over omkostninger og gebyrer.
Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 14 dage efter, du har givet os besked om din retur. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet kan tilbageholdes indtil varen er modtaget og kontrolleret, eller der er fremlagt dokumentation for, at varen er returneret. Ved begrundet mistanke, kan MySimShop.dk vælge at tilbageholde beløbet, selv om der er fremlagt dokumentation og først tilbageføre beløbet straks varen er modtaget og kontrolleret. Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmåde end standard-forsendelsesmetoden, skal ikke tilbagebetales.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist (værdiforringelse). Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

Du reelt har taget varen i brug på anden måde end det havde været muligt i en fysisk butik
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den – du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
den originale emballage ikke er i en sådan stand, at videresalg er muligt, da emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse (samt varedata), som er nødvendig information til andre kunder ifm. videresalg.

Reklamation
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Dette betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare, repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten er 24 måneder. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid” Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Sådan reklamerer du:
Kontakt os på Info@MySimShop.dk.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen, svarende til de faktiske omkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

MySimShop.dk’s ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, gods, forretningsforbindelser m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra MySimShop.dk’s side, samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af MySimShop.dk.

Betaling og sikkerhed
Hos MySimShop.dk kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa og Visa Electron. Du kan også handle med EAN-nummer. SSL (Secure Socket Layer) hedder den godkendte protokol, dine data krypteres med. Vi opbevarer eller gemmer aldrig dine kortoplysninger.

Der bliver IKKE opkrævet betalingskortgebyr for private betalingskort.
Der bliver KUN opkrævet betalingskortgebyr for firmakort (betalingskort udstedt til virksomheder og den offentlige sektor).

Betalingskortgebyret vil først blive beregnet og pålagt ordren umiddelbart inden du er klar til at betale.

Alle transaktioner foregår i danske kroner (DKK). Pengene bliver trukket ved afsendelse.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos MySimShop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige i MySimShop ApS er: MySimShop ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Info@MySimShop.dk

MySimShop.dk deler ikke personoplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-mail) med tredjeparts virksomheder. (Med undtagelse af diverse logistikpartnere for levering).

Cookies
Gå til vores information om anvendelse af cookies

Generel samhandel
Samhandel mellem dig som kunde og MySimShop.dk foregår ved, at du finder de ønskede varer på hjemmesiden og lægger dem i indkøbskurven, som der findes link til i øverste højre hjørne. Fra kurven kan du gå videre til punktet bestilling, hvor du bedes indtaste oplysninger, der gør det muligt for os at sende varerne frem til din ønskede adresse og efterfølgende sende en faktura (pr. e-mail) indeholdende dit navn, adresse og telefonnummer. Tilmed kan dataene bruges til at kontakte dig i tilfælde af at der er bemærkninger til det bestilte. Efter korrekt indtastning bedes du vælge leveringsform samt betalingsmetode. Derefter godkendes handelsbetingelser, og du føres videre til betalingssiden eller en ikke-bindende bestillingsbekræftelse, hvis du har benyttet dig af kontooverførsel eller EAN nummer (kun offentlige institutioner). På betalingssiden bedes du indtaste dine kortoplysninger og bestillingen kan gennemføres.

Erhvervskøb hos MySimShop.dk
Ordrer angivet med CVR-nummer (og) eller virksomhedsnavn på faktureringsadressen, betragtes du som erhvervskøb/erhvervskunder. For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

Fortrydelsesret
Ved erhvervskøb er der ikke fortrydelsesret ved køb på MySimShop.dk, og vi forbeholder os retten til at afvise en retur. Dog er det vores ønske at imødekomme vores kunders behov, og derfor tilbyder vi i de fleste tilfælde 14 dages fuld returret på standard lagervarer.

For skaffevarer vil vi altid bestræbe os på at finde en løsning, der tilgodeser kunden. Dog skal det understreges, at returnering af skaffevarer nemt kan afvises. I de tilfælde, hvor en retur accepteres, kan der pålægges et gebyr eller gives et afslag i prisen.

Det er vigtigt at bemærke, at specialfremstillede varer ikke kan returneres.

Reklamationsret
Der gælder en reklamationsret på 12 måneder fra den oprindelige fakturadato, medmindre andet er aftalt.

Fragtskader
Eventuelle fragtskader skal anmeldes inden for 5 hverdage efter modtagelse af varen.

Fragtomkostninger ved reklamation
Ved reklamationer står erhvervskunden selv for udgifterne til returnering af varen til MySimShop.dk eller evt. underleverandør.

Generelle betingelser
Alle andre vilkår og betingelser, som ikke er nævnt her, følger vores generelle handelsvilkår.

Bemærk: For yderligere information eller spørgsmål vedrørende erhvervskøb, bedes du kontakte vores kundeservice.

Lovvalg og værneting
Køb af varer på MySimShop.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på Info@MySimShop.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.11.2023

0
    0
    Din Kurv
    Din kurv er tomTilbage til shoppen